En dos av andlig kärlek

Jag har varit i mässan idag. Katolsk högmässa.
Jag minns inte ens när jag var där sist. Någon gång kring förra julen kanske. Vi har till och med fått en ny präst i församlingen sedan sist som jag inte träffat tidigare.
Han är från Polen och har världens gulligaste brytning. Han låter så mjuk och förstående - inte alls så fördömande och hård som en del präster synes vara.

Jag borde kunna gå dit oftare för det tar mig exakt två minuter (jag klockade idag) att gå dit. Är ingen trogen besökare av kyrkan, trots att jag tycker om de katolska högmässorna. De är så pampiga och vackra på något sätt. Lite som på film. Och så sjunger man mycket. Och står en hel del under själva mässan. Ibland är det faktiskt svårt att hänga med när man inte är en frekvent besökare.

Idag firade vi Jesu uppståndelse, som man gör på Påskdagen. Och så bad vi för jordbävningens offer i Italien.

Jag har fått en dos av andlig kärlek idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0