Hallelujah moment 2

Emellanåt är livets prövningar lite väl påfrestande för mig. Det är inte sällan samtliga motgångar kommer alla på en gång och jag får fullt sjå med att prioritera vilket problem jag ska tackla först och vilket som är mest akut.
Då blir det lätt lite väl mycket och man känner sig ensam, liten och rädd.

Vid sådana tillfällen brukar någon högre makt rycka in.

I tisdags var jag helt tömd på energi och lust. Och då, just i den stunden, så händer det där oväntade och välkomna. The Hallelujah Moment.
Som skänker kraft, tro, energi och glädje.

Följande dikt hittade jag för en evighet sedan och jag tog den till mitt hjärta omedelbart. Flera år senare fick jag också erfara vad den innebar:


All that you are
All that I owe you
Justifies my love

And nothing
Not even you
Would keep me from adoring you


Kommentarer
Postat av: A-K

Vilken vacker dikt! Har saknat din blogg. Kram

2009-04-05 @ 20:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0