Jag är i behov av en högkonjunktur

Det är inte bara i världsekonomin som det råder en lågkonjunktur, utan även i mitt hem. Allting ska tydligen gå sönder samtidigt eller så är det någonting som är i akut behov av reparation.

Häromveckan var det äggkokaren som la av. Inte så oväntat kanske med tanke på att den har hängt med i ett par år. Men det är inte läge att investera i en ny, så nu får jag koka äggen på tradionellt sätt på spisen i en kastrull. Det blir inte lika bra.

En äggkokare är dock en liten utgift med tanke på allt annat här hemma som bör bytas ut: kyl, frys, spis, köksfläkt, soffa, säng. För att ha råd med det behöver jag sluta fred med Fru Fortuna och vinna på lotto.

Högkonjunkturen, kom tillbaka! Allt är förlåtet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0