Lågkonjunkturen drabbar paparazzi

Jag kommer alltid att hålla paparazzifotografer till stor del ansvariga för prinsessan Dianas död. Jag har således noll respekt för dem och värderar dem lika högt som ebola.
Men idag har jag drabbats av empati för denna blodtörstiga skara.

Runar Sögaard - som enligt egen utsago i dagens Aftonbladet skulle har varit lika känd utan sitt äktenskap med Carola - påstår att han har paparazzifotografter i sin trädgård. Vilket jag bara kan tyda som att lågkonjunkturen nått bottenskrapet i näringskedjan. Och jag känner faktiskt - om än motvilligt - lite sympati för dessa fotografer.
Jag kan förstå att smygtagna bilder på till exempel prinsessan Madeleine ger bra pengar. Men hur mycket får de för en bild på Runar när han krattar löv i sin trädgård? 
Någon större inkomst kan det inte finnas i en sån bild.

Jag funderar lite på vad Runar menar när han säger att han skulle ha varit känd utan Carola. För vadå??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0