Sko-fetischism

Jag har lagt chiclit-boken Luftslott åt sidan. Igen.

Nu har jag dock en teori om varför jag inte tycker om den. Huvudrollsinnehavaren (som i denna genre av böcker alltid är en kvinna) är skofetischist. Där har vi det!
Under 2000-talet har alla kvinnliga "förebilder" förvandlats till skofetischister. Som den berömda Carrie från Sex and the City. Det har blivit populärt att vara besatt av skor. Och det är en accepterad böjelse.

Att köpa ett par nya pjuck är botemedlet till allt.

"Min kille har dumpat mig!"
"Gå och shoppa ett par nya skor så mår du mycket bättre sen."

"Jag har huvudvärk."
"Ett par nätta vårsandaletter lindrar det."

Jag gillar också fina skor. Och framför allt stövlar.
Men jag inser också att de varken lindrar smärta eller skänker lycka.
Det är skor helt enkelt. Varken mer eller mindre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0