SVT tar smart beslut

SVT har äntligen tagit sitt förnuft till fånga och lägger ner katatrofprogrammet Grillad.
Det var inte roligt. Inte någonstans.

Detta berodde inte på "elakheterna" i programmet. Att vara "elak" kan vara hysteriskt roligt. Jag skattar till exempel vansinnigt mycket åt Felix Herngrens bitska kommentarer i kritikersågade Wipeout på söndagarna. Utan honom hade jag aldrig ägnat programmet en sekund. Nu har han istället förvandlat detta till ett måste på söndagarna (ja, jag erkänner att min humor ibland är på en låg nivå och lite "grabbig"). Men bakom hans syrliga kommentarer finns det en viss ton av både ironi och kärlek. Det saknades helt i Grillad där allting bara kändes krystat och man skruvade på sig generat framför tvn.

Nu har till och med de medverkande i Grillad slutat av försvara programmet. Blivande pappa Schulman erkänner idag att både programmet och de medverkande var "för dåliga".

Jag betvivlar dock att vi kommer att glömma Grillad. Om några år kommer vi att bli påminda om denna korta episod i tv-historien då man gör listor - typ 100 höjdare - på de mest katastofala programmen som någonsin visats i svensk television. Och Grillad kommer att göra sällskap med Tutti Frutti, Zick-Zack och Den rätte för Rosing och slåss om förstaplatsen till kalkonpriset.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0