Tips till blivande författare och skribenter

Under våren har jag en dag i veckan gått en helt underbar skivarkurs på Folkuniversitetet som kort och gott heter "Kom igång och skriv". På kursen inspireras man just till det: att komma igång med sitt skrivande - oavsett vad man har för ambitioner med det.

Kursen har varit ledd av två fantastiska författare: Sara Gordan och Ida Linde. Båda har två publicerade böcker var.

Jag har lärt mig massor. Vid varje kurstillfälle har vi fått olika övningar att göra och en hemuppgift. Gången efter så samtalar man om texterna och ger varandra konstruktiv kritik.

Har man ambitioner att utveckla sitt skrivande så rekommenderar jag denna kurs. Man behöver inte ha några förkunskaper mer än ett brinnande intresse. Det finns även distanskurser och sommarkurser i flera genrer: Novell, roman, kriminal, humor, filmmanus.

Både Jens Lapidus och Camilla Läckberg började sina författarkarriärer med just kurser på Folkuniversitetet...

För mer information om kurserna samt kostnader och anmälan, klicka HÄR.





Kommentarer
Postat av: Nabil

Intressant! Tack för informationen.

2009-04-30 @ 15:11:49
URL: http://nabil.blogg.se/
Postat av: Petter

Tack för tipset! Ska skriva klart min bok till sommaren och ska lägga denna information på minnet.

2009-05-01 @ 20:39:37
URL: http://pettersandstrom.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0