USA vs Lennon

Just nu gör jag allt annat än det jag borde: skriva min novell tills imorgon.
Jag har gjort en inköpslista på varor som saknas hemma, läst igenom en massa bloggar, återigen tittat igenom mina skrivarkurskamraters uppgifter från förra veckan och kommenterat dem, druckit ännu mer kaffe, gnällt över min hals som gör ont och hindrar mig från att träna, planerat dagens middag och lusläst tv-tidningen.

Ikväll ska jag ägna mig åt public service (jag älskar det ordet - kan använda det varje dag). SVT visar ikväll en dokumentär om John Lennons förhållande till USA. Hur han förvandlades från en popstjärna till fredsaktivist under perioden 1966-1976.  Och om Lennons ständiga konflikt med USA´s politiska elit ledde till jobbiga påföljder för honom.

Dagens tv-tips: SVT 1 klockan 22.00.



Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Jag hinner precis hem från jobbet så jag kan titta på detta. Får inte missa......påminn mig. ;)

2009-04-13 @ 12:23:59
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0