Leif GW Persson om Annika Östberg

Jag låg och kollade på morgon-tv imorse. Både SVT och TV4. Alex Schulman skulle vara med i bägge kanalerna och det kunde jag ju bara inte missa.
Huvudnyheten imorse handlade om Annika Östbergs ankomst till Sverige. Jag kände mig faktiskt lite illa till mods. För man rapporterade ifrån Örebro flygplats som det vore en hjälte vi välkomnade. Ungefär som när man möter Tre Kronor när de tagit ett hockey-guld. Det kändes som om media var ett steg ifrån att vilja visa upp ÖstbergMedborgarplatsen för att mottaga folkets jubel.
Dessutom blir jag lite rädd över att man ska tycka att detta är en "seger för rättvisan". Som om det vore det mest naturliga i hela världen att ta tillbaka svenska medborgare (är hon ens det?) som begått fasanfulla brott i andra länder.

Jag har en nyfunnen respekt för Leif GW Persson. Mannen som sade att min favorittjej i deckardjungeln - Camilla Läckberg - "skriver som Nicke Lilltroll pratar" återhämtar förlorade poäng i dagens Aftonbladet där han skriver att Östberg särbehandlas. Jag beundrar människor som vågar avstå från att vara politiskt korrekta.

Själv kommer jag att kräva större bidrag från mina skattepengar till kronprinsessans bröllop nästa sommar. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Elin

Helt rätt! Annars så verkar folk mera stå på hennes sida än mot...

2009-04-08 @ 19:03:30
URL: http://elliiiiin.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

hur sjukt e inte detta? snart emigrerar jag!

2009-04-08 @ 20:13:38
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Mika

Verkar som om vi är överens om någonting i alla fall.. jag delar helt och hållet din åsikt om Annika Östberg..

2009-04-09 @ 10:25:10
URL: http://mikaaalto.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0