Är redan igång med kvällens middag

Förvisso har recepten jag hittills lagt ut på bloggen varit goda, men knappast varken nyttiga eller näringsberikande (mycket socker har det blivit).
Ikväll tänkte jag ändra på detta då jag ska göra en GI-anpassad Nasi Goreng. Den är perfekt att göra om man har fått lite fullkornsris över från dagen innan. Relativt billig är den också och lätt att laga till.

Nu på morgonen har jag lagt köttet i marinad. Det är den enda momentet i tillagningen som kräver lite planering (helst ska man göra detta kvällen innan), men den består av två ingredienser (kinesisk soya och pressad vitlök) så den är inte tidskrävande att göra.

Uppföljning följer ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0