Budgettips till kylskåpet

I regel är jag emot all form av halvfabrikat - dels för att jag tycker om att laga mat själv, dels så innehåller halvfabrikat oftast mer fett och socker än vad vi behöver. Att halvfabrikat inte smakar lika bra som riktig lagad mat goes without saying.

Det finns dock små undantag som jag tillåter i mitt hem. Häromveckan blev jag sugen på indiskt och köpte en burk med KormasåsICA, ifrån deras eget sortiment. Jag blev glatt överraskad - den var vansinnigt god. 140 kcal/100 gram är också godkänt för den mustiga och välsmakande såsen.

Jag strimlande och stekte 400 gram kycklingfilé, slängde i lite färska champinjoner, hällde Kormasåsen över och avslutade med ett par buketter med broccoli på toppen. Denna blandning fick puttra ett tag under lock. Serveras självklart med basmatiris till.

Stort plus för priset också. En färdig burk med Kormasås kostar 17.90 och den kycklinggrytan jag gjorde räckte till fyra portioner.

Rekommenderas! Billigt och gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0