Dagens löfte

Jag insåg häromdagen att situationen var ohållbar: jag var tvungen att frosta ur frysen. Att göra det nu när sommaren äntligen har anlänt, är inte den ultimata tidspunkten. Nej. Det är så mycket lättare på vintern när det är svinkallt, för då kan man ställa ut sina frysta matvaror på balkongen under tiden frysen tinar ur.
Jag har en snäll granne - Maggan - som lånade ut lite utrymme i sin frys till mig igår kväll. Resten åkte med till frysen på mammas jobb imorse.

Och nu sitter jag här i köket och är helt fascinerad över hur många liter vatten det faktiskt blir. Det är som det aldrig tar slut. Jag har tagit min fotbalja och ställt under frysen. Trots att den rymmer hur mycket som helst, vågar jag inte lämna detta projekt oövervakat. Jag fruktar en översvämning.

Jag inser att jag måste göra detta oftare. Det blir dagens löfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0