Frukost med antioxidanter

Min kropp har gjort en radikal förändring den senaste veckan. Jag har aldrig varit en frukostmänniska. Jag måste vara vaken i ett par timmar innan jag kan äta. Så har det alltid varit. Sedan barnsben.
Det har till och med varit en fördel, då jag har kunnat ta raska och långa morgonpromenader innan jag har jobbat upp en hunger. Promenader på fastande mage gör underverk när man vill gå ner i vikt och bidrar till ett piggare humör.

Nu har detta helt plötsligt bara på en vecka ändrats helt. Nu vaknar jag på mornarna och är helt utsvulten. Har man levt ett helt liv utan att känna detta tidigare, blir kontrasten ganska markant kan jag tala om.

Jag försöker att anpassa mig till den nya situationen. Till frukost idag blev det en stor smoothie med blåbär - fullproppad med nyttiga antioxidanter.

Känns som en bra start på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0