Ja, se hantverkare...

Igår - fyra månader försenad - dök rörmokaren äntligen upp och fixade min läckande kran. So far so good. När jag senare skulle tvätta håret upptäckte jag att trycket i själva duschstycket halverats istället. Är det inte det ena så är det andra, ni vet.

Just en sån här incident är just my luck. Det ska inte vara lätt. Det ska alltid finnas en extra motgång.

En hantverkare måste man jaga med blåslampa. Både jag och en kille från bostadsrättsföreningen har jagat denna rörmokare idag för att få felet åtgärdat innan helgen.

Undra varför man måste bli helt skogstokig innan en hantverkare kommer till skott? Man får lägga ner en enorm energi på att få dem att arbeta. Hur kommer det sig?

Kommentarer
Postat av: Knaada

Vi bor med ett halvfärdigt badrum. Bara ledningar som fattas nu egentligen, men jag gruvar mig som en idiot för att ringa den där jäkla hantverkaren igen. Vill bara att det ska bli gjort men vill inte ha dom här. Dessutom vet man ju med säkerhet att det inte blir riktigt på en gång heller. Så jag väntar på den dagen jag har lite extra tålamod, då ska jag ringa.

2009-08-07 @ 15:17:27
URL: http://knaada.com
Postat av: Maria

Renoveringar av det här slaget är en mardröm. I synnerhet för mig som inte bad om det - det beslutet tog bostadsrättsföreningen. Nu vill inte försäkringsbolaget stå för kostaden heller. Never ending story.

2009-08-07 @ 15:20:32
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0