Krönikorna kommer jag att sakna

Jag har inte sett ett helt program av Allsång på Skansen i år. Bara delar. Jag har det på lite i bakgrunden under tiden jag sysslar med annat. Det blir ett hemtrevligt ljud och man kan titta till när man känner för det.
Allsången - i mitt tycke - gör sig bäst när Carola är på besök och kastar krukväxter på publiken eller stagedivar som besatt. Det är underhållning det!

Så personligen lägger jag mig inte i diskussioner om programledarval eller programinnehåll - jag är inte tillräckligt insatt och har inte heller intresset.

Däremot kommer jag att sakna krönikorna som kommer i tidningen dagen efter. Alex krönikor. De har liksom förvandlats till ett substitut till krukväxtkastande. En tröst när de galna upptågen i Allsångens historia är förbi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0