Ny handlingsplan

På agendan idag står ett besök hos Arbetsförmedlingen för en ny "handlingsplan". Vilket är en helt missvisande beskrivning av mötet eftersom man inte gör upp några nya planer alls (hur många olika sätt finns det att söka jobb på än dem jag redan provat?) utan man presenterar för dem att man har skött sina åtaganden som arbetslös. Bevis för att man faktiskt har varit aktiv i sitt arbetssökande.
Det känns oerhört skönt att jag idag dels kan visa att jag har haft möjligheten att söka väldigt många jobb de senaste veckorna, dels har en jobbintervju på fredag (även om det "bara" gäller ett extrajobb).

Ska äta en stadig frukost innan jag går dit - av erfarenhet vet jag att väntetiden kan vara ganska lång. Tar med en bok för att underhålla mig med under tiden.

Och apropå böcker... Idag släpps Henning Mankells nya och sista bok om Wallander. COOP har ett kanonerbjudande för medlemmar på den. 129 kronor! Det är bra mycket billigare än att beställa den på nätet.
Nu kanske inte böcker är det jag behöver mest för stunden - har ju en ganska stor hög nu som väntar på att bli läst - men det erbjudandet var nästan för bra för att ignorera.
Tar förmodligen en promenad förbi COOP efter att jag varit på Arbetsförmedlingen. Om det inte tar hela dagen vill säga.

Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Jag är verkligen nöjd med bilderna. Kul att du också gillar dem. De bilderna ska jag titta på när jag får hemlängtan.

2009-08-18 @ 08:44:33
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0