Recept - Krispig havresmulpaj med blåbär

Lördagen gick i njutningens tecken - därför kändes det självklart att avsluta kvällen på samma sätt. Jag gjorde iordning en blåbärspaj - som både är lättlagad och god.
Detta recept är för 4 personer.

INGREDIENSER:

250 gr blåbär
1 msk socker
1 msk potatismjöl

Smuldeg:

3/4 dl strösocker
1 1/2 dl havregryn
1 dl vetemjöl
125 gr smör/margarin

GÖR SÅ HÄR:

Lägg bären i botten av en ungsform och strö över socker och potatismjöl. Blanda ihop ingredienserna till smuldegen och strö över bären.
Grädda i mitten av ugnen i ca 20 minuter på 225 grader.
Servera med vaniljsås eller glass.






Kommentarer
Postat av: Mika

Ännu ett blåbärsrecept? Akta så du inte börjar se ut som en smurf efter allt blåbärsätande.

2009-08-30 @ 09:57:29
URL: http://mikaaalto.blogspot.com
Postat av: Maria

Haha... Ja, nu börjar risken att bli stor för märkliga effekter. Men med alla de nyttiga antioxidanter jag får i mig, måste jag snart få röntkensyn! =)

2009-08-30 @ 10:00:17
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0