Reflektioner över morgonens nyhetsflöde

Jag vaknade halv sex imorse. Det första jag gör när jag vaknar är att jag kollar text-tv. Där möttes jag av nyheten att Aftonbladet blivit stämda på 58 miljoner kronor för den kontroversiella artikeln de publicerade för ett tag sedan. 58 miljoner!
Det är inte småpotatis direkt. Med stora kliv sprang jag till datorn för att läsa om detta.

Aftonbladets huvudnyhet vid denna tidpunkt var: "Läraren som är den nya Susan Boyle". Tidningen som nyss blivit stämnda på 58 miljoner kronor kommenterar en talangtävling. Som huvudnyhet. På fullaste allvar.

Jag slår på nyheterna på TV4. Deras huvudnyhet idag gällde inte det rekordhöga skadeståndskravet på 58 miljoner kronor, utan om att stödet för SD ökar. Som huvudnyhet.
Symptatierna för dem lär inte minska på grund av TV4´s propaganda för dem. All publicitet är bra publicitet.

Det var nyhetsflödet imorse.

Det gäller att prioritera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0