Städvägran

Jag har en viktig regel hemma som jag aldrig bryter: att städa när det är fint väder ute. Det är totalt förbjudet här hemma. Enda undantaget är att fixa på balkongen - då förenar man nytta med nöje. Men annars: no way.

Dessutom gjorde jag min plikt tidigt imorse då jag med förundran frostade av frysen samtidigt som jag letade igenom morgonens utbud av jobbannonser.
Nu är frysen avfrostad, rengjord och igångsatt igen. Den blev så fin att jag nästan inte vill slänga in någon mat där nu.

Satt mig en stund på balkongen och läste. Håller nu på med PD James "Patienten". Den kräver lite mer av läsaren än de vanliga spänningsromanerna gör men vilken härlig läsupplevelse det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0