Goda råd till korkade fruntimmer

Ibland funderar jag allvarligt över om det var en sån bra idé att ge kvinnor rösträtt. För en del kvinnor skämmer ut vårt släkte till den milda grad att man skäms.
Är det inte blonda våp som lägger ut videobloggar på sig själva när de kvider som hamstrar, så är det kvinnor som uppvaktar hårt kriminella som sitter bakom lås och bom. Den sistnämnda kategorin måste räknas till den som fortsätter att lägga handen på plattan gång på gång, oavsett hur varm den är.

Ett strålande exempel på detta är en tjej i England som tänker gifta sig med en kille som har sju barn med sju olika kvinnor. Och är 24 år.

Sju barn. Sju olika kvinnor. 24 år.

Intelligenskvoten på denna kille är förmodligen lika hög som den hos en palsternacka, men hur står det egentligen till med hans framtida fru?

Hon är blott 20 år gammal. Jag erkänner villigt att jag fattade många korkade beslut i den åldern. O ja. Massor. Men jag har också lärt mig av mina misstag.
Jag har dessutom haft min beskärda del av riktiga stolpskott till killar. Den ena värre än den andre.

Men till och med jag som naiv tjugoåring hade hört varningsklockorna ringa om jag stötte på en kille som vid 24 års ålder hade hunnit med att få sju barn med sju olika kvinnor. Jag hade sprungit åt andra hållet. Garanterat.

Är verkligen önskan om att få omvandla en "bad boy" till en hederlig man så stark att man offrar både sitt förstånd och sin egen lycka?

Flickor, ställ er framför badrumsspegeln och upprepa följande mantra för er själva om och om igen tills femöringen har trillat ner:

RÄNDER. GÅR. ALDRIG. UR.

Han kommer aldrig att ändra sig.

En dag kommer ni att tacka mig för detta goda råd. Tro mig.

Kommentarer
Postat av: Gubben

Troligtvis går detta under "kärleken är blind". Fast tror att flickan kommer att vakna upp på ett brutalt sett när verkligheten kommer ifatt henne.

Ska kvinnlig rösträtt falla på en del kvinnor så fattar inte jag hur vi män ska kunna behålla vår rösträtt.

2009-08-25 @ 21:44:25
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Maria

Nej, vi vuxna kanske gör bäst i att överlåta detta till barn istället - de är i alla fall förståndiga.

2009-08-25 @ 21:46:21
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Mika

Tråkigt nog är det just sådana här korkskallar som skaffar många barn, medan intelligenta människor är betydligt mer återhållsamma. Jag tycker det skulle vara förbjudet för samtliga människor på jorden att ha fler än 2-3 barn. Överbefolkning är ett gissel. Tvångssterilisering till dom som vägrar lyda.

2009-08-25 @ 22:04:52
URL: http://mikaaalto.blogspot.com
Postat av: Maria

Just i den här historien är det väl inte direkt hotet mot överbefolkning som är det väsentliga, utan vilka korkade val kvinnor kan göra. Prince Charming har inte sju barn med sju OLIKA kvinnor.

2009-08-25 @ 22:07:54
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Mika

Om man vidtar åtgärder mot korkskallar som ynglar av sig som kaniner så minskar man i förlängningen andelen korkade kvinnor (och män)som gör korkade val. Hänger du med?

2009-08-25 @ 22:38:43
URL: http://mikaaalto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0