Irriterande fruntimmer i "Debatt"

Om en liten stund börjar de sista sändningarna från friidrotts-VM. Det är lite spjut och stafetter så här sista dagen. Vi har inga svenska tävlande kvar, men jag tycker ändå att det är trevligt att titta på. Lite så där i bakgrunden under tiden man förbereder middag och så.

Jag slog på tvn på rätt kanal och satte mig i soffan och började att lösa ett korsord. På tvn visade man en repris av "Debatt"SVT.

Jag undviker debattprogram. De gör mig nervös. Människor som pratar i munnen på varandra och ingenting konkret eller konstruktivt kommer de någonsin fram till.
Men just i detta debattprogram var det inte de som debatterade som väckte min uppmärksamhet utan själva programledaren. Hon avbryter sina gäster efter ett ord. Ett ord. Hela tiden. Det finns inte en medverkande som har fått avsluta en mening. Hon är där och hugger hela tiden. Och hon avbryter dem endast för sakens skull.

Sällan har jag skådat en mer enerverande människa i tv. Helt plötsligt framstår dokusåpadeltagare som rena drömmen. Må jag aldrig mer ha oturen att hamna mitt i detta program igen. Man kan få panikångest för mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0