Utmaning á la "Biggest loser"

Jag har nu gett mig själv en rejäl spark i baken och fått en nytändning inom träningen. Samt att jag har satt mig själv på en sträng diet. Men det är mest i ett experimentellt syfte.

Helgmornarna inleder jag nämligen med att titta på "Biggest loser" som går på Kanal 5, 8.10. Nu handlar detta om extremt överviktiga personer och deras kamp att gå ner i vikt, men jag blir ändå så imponerad över hur mycket de lyckas gå ner i vikt på en vecka. Vi talar 6-7 kilo. De har förvisso helt andra förutsättningar än vad jag har, både när det gäller extra kilon samt tillgång till riktiga dietister samt personliga tränare.

Min utmaning nu är att jag ska se hur mycket jag kan gå ner på en vecka genom att äta det kaloriintag som är nödvändigt (kommer att ligga på 1200 kcal per dag, annars dör jag av hunger) samt träna exemplariskt. Varje morgon ska inledas med en powerwalk på 1,5 timme på fastande mage (då förbränner kroppen som mest) samt ett träningspass på eftermiddagen.

Spännande att se vad resultatet blir. Redovisar om en vecka.

Jag tog fram min gamla tränings/dietdagbok som jag började föra för nästan exakt fem år sedan då jag ändrade om livsstilen helt. Det var så roligt att läsa den.
Dels hade jag skrivit upp exakt vad jag ätit under dagen, samt på vilka tider. Dels har jag förutom att väga mig och mäta volymen på kroppen var fjortonde dag även skrivit en liten summering om hur dessa veckor känts mentalt och fysiskt. Kul läsning - jag är glad att jag sparade den boken.

Säga vad man vill, men jag är ambitiös när jag ger mig in på någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0