Det är inte alltid lätt att prioritera

Clas Ohlson är en sådan butik som man aldrig kommer ut ur tomtänt. Oavsett om man gått in i den för att handla eller "bara titta".
På min inköpslista igår hade jag tre saker: ficklampa, arbetshandskar och ny brandvarnare (jag blir alltid lite mer paranoid för eldsvådor vid juletid eftersom jag är storkonsument av levande ljus).

Det första jag ser i butiken är en förpackning med ROSA julgransljus med tillhörande ROSA glitter. Ner i korgen direkt.
Sedan blev det storpack kulspetspennor á 50 stycken (jo, men kom igen nu! Ni vet själva hur det är när man behöver en penna och inte hittar en - nu kan jag sprida pennor överallt så chanserna ökar att det finns en tillgänglig när jag behöver en), markeringspennor, ljusslinga till balkongen, marsaller. Arbetshandskarna blev ett riktigt fynd: 6 par under hundralappen. Ficklampan var halvdyr men kommer att komma väl till användning.

När jag ska gå till kassan för att betala hittar jag en "matlåda" i plast med tre Disneyprinsessor på. Storlek och motiv som riktar sig till flickor under fem år. Den hamnade i korgen också (kanske den gör sig bra i sällskap med min chokladkalender med Hello Kittymotiv?).

Ut ur butiken kom jag utan brandvarnare. På något sätt kändes just det som den viktigaste punkten på min inköpslista.
Det är inte lätt att prioritera när man är exalterad.


Kommentarer
Postat av: Sabina

haha jag känner igen mig, kanske inte gällande just butiken Clas Ohlsson men över lag :p



Gå in och rösta på mitt bidrag, http://www.yourmoda.se/klanningar/Show.aspx?id=9485 :)

2009-12-07 @ 09:58:38
URL: http://missmalmberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0