Spansk shopping i bilder

I söndags kväll tog jag en lång promenad längs med stranden på Las Palmas i 24-gradig värme. När jag landade igår kväll på Arlanda var det minus 12.
Men jag blev alldeles varm i hjärtat när jag upptäckte att det är så många som tittar in till bloggen fastän jag inte har uppdaterat den. Vilka härliga läsare jag har! Ni gör mig så glad.

Vad har jag då haft för mig under uppehållet? Jobbat givetvis, men väl på Las Palmas hann jag med en sväng in på Carrefour (en gigantisk spansk matvarukedja) och passade på att fylla på skafferiet lite.
Är det någonting jag verkligen kan längta efter så är det caffe con leche - starkt kaffe med varm mjölk (slår latten på fingrarna big time). Så när jag har förmånen att få komma till Spanien (eller Kanarieöarna) så köper jag alltid kaffe.


Den här gången valde jag ett kaffe som hette "Bonka" för namnet klingade roligast. Visst låter det som en synonym för att ha sex? Eller far jag i väg rejält i mina accosiationer nu?
I vilket fall avnjuter jag en kopp nu as we speak.


En annan sak - som kan verka lite "onödig" - som jag köper i Spanien är soppåsar med lavendeldoft. Varför har vi inte sådana här hemma? Sophanteringen blir så mycket mer glamourös på det här sättet.


Fanta med äppelsmak. Visserligen är Cola Zero den enda läsken jag dricker (med undantag för julmust light kring jul) så jag är väl inte så uppdaterad men har vi den här hemma? Älskar ju allt med äppelsmak.


Efter elva månaders arbetslöshet gapade mitt badrumsskåp tomt.
Det gör det inte längre.

Kommentarer
Postat av: nickie

fantan är grymt god! drack den många gånger i solen när jag och pojkvännen var i grekland, riktiga semester vibbar!!!

2009-12-22 @ 12:18:59
URL: http://nicolefagerholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0