Jag är "avaktualiserad"

För en tid sedan ringde jag mitt mycket efterlängtade samtal till Arbetsförmedlingen där jag meddelade att jag (under en period i alla fall) fått anställning. Jag pratade med en mycket trevlig tjej på deras kundtjänst som var vänlig nog att gratulera mig till jobbet samt informera mig om att AF själva skickar denna glädjande information till min a-kassa - det var alltså ingenting jag behövde göra själv.

Idag fick jag ett brev från min lokala Arbetsförmedling där de bekräftar att jag har blivit "avaktualiserad" och betonar att "avanmälan betyder att du inte längre får arbetslöshetsersättning" ifall att jag hade missförstått det hela och trott att jag skulle få både det plus lön från mitt nya jobb.

Inget "grattis till jobbet" eller "lycka till med din nya anställning".

Jag ska bara veta att jag är "avaktualiserad" och inte längre har rätt till arbetslöshetserättning. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0