Jag saknar personalen i butikerna

Om jag någonsin äter majonnäs så är det Hellmann´s Light som gäller. Jag klarar inte av den svenska varianten som bara smakar vinäger.
Trots att jag äter majonnäs sällan, är det en sådan sak som jag bara måste ha hemma i kylskåpet (en basvara helt enkelt).

Igår var jag och rände runt på ICA Maxi (Arlandastad) för att leta efter miniatyrflaskor av diverse artiklar (såsom tandkräm). När jag ändå var där så tänkte jag passa på att köpa hem majonnäs (Hellmann´s Light är god, men det är inga ekonomiflaskor vi talar om - de räcker inte långt).

Just när det gäller majonnäs som är ett känsligt livsmedel så är jag noga med att titta på utgångsdatum. Det fanns sju flaskor kvar på hyllan. Samtliga gick ut den 13 oktober. Det är nästan två månader sedan. Att äta två månader gammal majonnäs är som att välkomna magsjuka med öppna armar.

Nu tycker jag väl att personalen borde ha upptäckt detta för länge sedan - man har väl inventeringar i matvarubutiker fortfarande? - men alla kan göra missar. Det är mänskligt. Däremot sa min instinkt till mig att leta efter någon i personalen för att informera om de gamla flaskorna, så att de inte blev sålda till någon annan kund som inte var lika observant på utgångsdatum.
Det fanns dock ingen personal ute i butiken att få tag på. Och när jag väl hade kommit fram till kassan, hade jag redan glömt bort det.

Snart är det högkonjunktur igen, hörrni. Då kommer det finnas tillgänglig personal ute i butikerna igen som har tid att ställa färska varor på hyllorna och rensa bort dem med utgånget datum.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0