Jag vill lära mig att sy!

Mycket riktigt. Lika säkert som regn på Midsommarafton var jag klarvaken och frukosthungrig halv två i natt (det är bara att inse att tidsomställningar blir svårare att tackla ju äldre man blir). Att göra kroppen till viljes och äta vid den tidpunkten var uteslutet - istället inledde jag "operation somna om".
Sedan tidigare vet jag att titta på tv är det bästa sömnmedlet. Därför lade jag mig och kollade på ett avsnitt av "Project runway" som jag hade spelat in.

Jag älskar det programmet! Jag är så imponerad över vilka kreationer de medverkande kan göra på ingen tid alls. Och mitt i natten fick jag för mig att det skulle bli ett av mina åtaganden under 2010: att lära mig sy.

Mina kunskaper inom området är minst sagt bristfälliga. Men jag tycker att det verkar så roligt att kunna. Och tänk att ha förmågan att kunna sy klädesplagg exakt som man vill ha dem.

Ja, det blir ett av mina nyårslöften i år. Lära mig sy.

Men vart gör man det?
Jag tittade efter kurser i sömnad i våras men hittade inga. Någon som vet och kan rekommendera?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0