Julafton med La Familia

Det finns en fantastisk julsång som heter "I wish it could be christmas every day". Jag gör verkligen det - önskar att det kunde vara jul varje dag. Eller att vi hade samma känsla året om som vi har på julafton, för hade vi vinter varje dag skulle jag få ett sammanbrott.
Julafton är årets allra bästa dag. Jag älskar den. Den firas traditionellt med La Familia: Fredrik, Anette, Nicko och Liam som jag inte har några som helst blodsband med men som är min familj. En av de mest betydande gåvorna livet gett mig är att jag vet att blodsband är det mest överskattade som finns.
Det är vi och min mamma som firar jul tillsammans. Och jag är oerhört tacksam över att jag kunde vara hemma på julafton i år - jag kunde lika gärna ha blivit schedulerad att vara på annan ort (däremot ska jag iväg på jobb i eftermiddag).

Här följer lite bilder från den härliga julafton vi firade tillsammans igår:


Det här kortet är taget hemma hos mig. Tjejig gran, eller hur?


Pebernödder (jag har tyvärr inget danskt "ö" på mitt tangentbord) är inga nötter i ordets rätta bemärkelse, utan som små skorpor kryddade med kardemumma. Vansinnigt goda.


Jag är inte så förtjust i julskinka och skulle aldrig sakna den på julbordet, men fleskesteken klarar jag mig inte utan!


Julbordet dukat.


Tartletter med räkstuvning. Viktigare på julen än Kalle Anka himself.


Imitationen av Harry Potter hör också till traditionerna...

Ja, som ni märker är maten en oerhört viktig del av julen för oss.
Jag håller som bäst på att packa min väska för ett par dagar i Krabi. Träningskläderna är med.

Kommentarer
Postat av: Tress

God fortsättning på dig och hoppas att du får njuta av lite värme nu.Är nog ingen risk att vi får det här hemma :-/

KRamar

2009-12-25 @ 20:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0