World Aids Day

Älskade bloggläsare!

Detta är mitt 1000:e inlägg på bloggen. Ett tusen inlägg har jag hittills skrivit. Jag kan inte tänka mig något mer passande än att uppmärksamma World Aids Day som är just idag, den första december.

Runt 40 miljoner människor i världen lever med sjukdomen för närvarande. Det finns inget botemedel eller vaccin.
Kondom är det bästa sättet för att förhindra spridning via sexuella kontakter (kondom är ett oslagbart preventivmedel då det även skyddar mot oönskade graviditeter).

AIDS kan drabba vem som helst, oavsett sexuell läggning, religiös tillhörighet eller hudfärg. AIDS smittar INTE via kramar.

Skaffa kunskap om sjukdomen och dela med er av den. (till exempel HÄR)

Kärlek till alla. Bär Röda bandet för att visa ert stöd.


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Grattis till det 1000:e inlägget, och ett viktigt inlägg dessutom!

2009-12-01 @ 22:00:13
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: Maria

Tack snälla Lilla O! Det är verkligen en viktig dag idag.

2009-12-01 @ 22:05:41
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0