Männen i mitt liv (måndagsupplagan)

Majoriteten av de män som passerat och gjort tillfälliga inhopp i mitt liv, har föga smickrande smeknamn: Analvårtan, Kapten Trassel, Mr Big och Hin Håle. De har vissa gemensamma personlighetsdrag (vissa av dem är till och med släkt), och samtliga kan titulera sig som "bekräftelsehoror". Män med enorma egon, som suktar efter att bli avgudade och bekräftade för sin "manlighet". Som måste ha sitt behov av uppmärksamhet mättat till varje pris. Och det konstant.
De är "Jägare". Som jagar sitt byte, fångar det och sedan spottar ut och går vidare till nästa villebråd. Som sadistiskt njuter av den smärta de åstakommit.

Jag kan aldrig förneka att en del av dem har gett mig ärr som aldrig riktigt kommer att läka. Men samtidigt har just dessa män givit mig en solid grund till mina böcker. För man kan inte annat än att häpna över deras uppfinnelserikedom i konsten att förföra, ljuga och komma undan. Denna typ av män slutar aldrig att fascinera mig.

Visserligen kör de med samma repliker på flera tjejer samtidigt, men jag blir ändå alldeles stum av beundran för en del av dessa beräknande och omsorgsfullt valda ord. Som helst levereras via mess eller mail. Så man kan spara dem och läsa dem om och om och om igen.... Och tro att man är den där "speciella" tjejen som kommer att vara den som får dem att ändra sig.
För man vet att de är arslen. Det är bara det att man inte tror att dessa män skulle behandla en själv som de har behandlat alla andra tjejer. Man är ju Den Utvalda.

Min drömpris är raka motsatsen. Han är som O´Malley i "Grey´s anatomy", Ross i "Vänner" eller som Stig-Helmer. De är påhittade figurer i tv-serier och filmer. För en sådan man har jag aldrig sprungit på i verkligheten i hela mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0