Mitt Prozac-piller Martin

Sätter man ut en status på Facebook som lyder: "ÄNTLIGEN!! FÖRLOVNING!! HALLELUJAH!!", låter reaktionerna inte vänta på sig.
Först att höra av sig var min fd kollega, vän och förebild Martin, som tydligen inte alls uppdaterat sig på morgonen bland nyhetsflödet om att denna förlovning gällde vår kronprinsessa och inte mig.
Ja, Martin. Jag vet att det skulle vara sensationellt om jag förlovade mig. Rub it in, bara.

Sällan har jag träffat människor med Martins unika karisma och utstrålning. Från den första stunden jag träffade honom, så häpnade jag över hans förmåga att sprida positiv energi runt omkring sig. Jag blir alltid glad när jag ser Martin. Han är mitt Prozac-piller.

Denne man är också begåvad med en humor som får de flesta av våra samtida komiker att blekna. Jag kan skratta hysteriskt åt honom.
Som när Martin skulle presentera mig för sin nyeximinerade besättning: "Och Maria har vi anställt för att höja medelåldern i kabinen!". Jag ler fortfarande åt det minnet, och i synnerhet åt minen på de nya, unga flygvärdinnorna som inte visste vart de skulle ta vägen. Det är humor. Det är Martin.
Välsigne honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0