Sär-skriv-ning

Egentligen är det väl ingen större sensation att 80-talisterna inte kan stava. De läser ju inte böcker. De lyssnar på dem. Därför kan de aldrig se hur ordet ska stavas.
Det är skrämmande, för oftast pluggar dessa individer tills dess att de är 30 år. Och är totala analfabeter.

TRO MIG - med Gud som mitt vittne - att om jag kommer in på ett café där det står en skylt med "Rök fritt" på, så gör jag just det. Röker fritt. Vart jag vill. För skylten uppmanar faktiskt till det.

Mitt råd till dagens ynglingar: LÄS!


Kommentarer
Postat av: Kenth Lundgren

Håller med till 100%

2009-02-21 @ 21:06:24
Postat av: Anna Gradin

Ha ha, klockrent!! Är själv en språkpolis!! :-)

2009-02-23 @ 10:39:23
URL: http://annanassen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0