When you´re trying hard to be your best....

Jag har den senaste tiden starkt påpekat att jag måste ha varit italienska i mitt tidigare liv. Det skulle förklara så mycket. Mitt temperament, varför jag valde att konvertera till katolicismen, varför jag löser alla mina problem över matlagning, varför jag gör en Pasta Carbonara som är "a litte piece of heaven" (det är ytterst få utvalda som jag bjuder på denna rätt, eftersom folk kan fria för mindre. Och jag vill ju inte gifta mig med vem som helst), och varför jag utbrast "HEMMA!" när jag antog marken på Sicilien i somras.

Melodifestivalen är inte stor i Italien. Ytterligare en förklaring. Men jag fascineras av fenomentet. Hur mycket tid och energi svenskar lägger ner på detta spektakel. Varje år.



......could you be a litte less.....

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

...de har San Remo festivalen....det är därför de inte medverkar i eurovisionsfestivalen över huvudtaget. Och San Remo är jättestort, minst lika stort som vår melodifestival, de är alltså inte på något sätt mer finsmakare än vi.

2009-02-14 @ 21:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0