Ett av helgens måsten

Nu kan jag inte längre skjuta upp det. Kan inte blunda inför faktum. Åtgärd nödvändig. Snarast.

I helgen måste jag på något sätt frosta ur frysen. I och med att jag är så ordentlig med att både storhandla och laga all min mat så blir det väldigt mycket mat och lådor (samt en stor mängd blåbär) som ska rymmas därinne på en och samma gång. Det är proppfullt med saker. Dessvärre är frysen även så pass full med is nu att en avfrostning är undviklig.
Problemet är bara vart man gör av all denna mat under tiden. Grannen jag hade i åtanke att låna lite frysutrymme av drar iväg till Gotland imorgon och de flesta andra verkar vara bortresta.

Detta akuta problem har dock medfört sig en sak som jag aldrig trodde skulle kunna inträffa: Jag har sett en fördel med vintern (observera att betoningen i den meningen ligger på en):

När det är arton minusgrader så är det ju bara att ställa allt innehåll av frysen på balkongen vid avfrostning. Som det underlättar tillvaron!

Kommentarer
Postat av: Agilitydream

Gotland är underbart.

2009-07-30 @ 12:29:01
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: anne

haha det är bra att du hittar fördelar med vintern iaf ^^

2009-07-30 @ 12:50:58
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0