Kommer man själv att bli saknad?

En gammal dam avlider i sitt hem och ingen saknar henne. Kroppen upptäcks efter fem år.

Ingen sensationell historia i sig. Man läser om liknande berättelser titt som tätt i tidningarna. Och tragiskt nog är jag inte förvånad över fenomenet. Det är min största skräck. Att bli så pass ensam att ingen saknar mig.

Men fem år?

Hur blev den gamla damens räkningar betalda? Om jag skulle ramla och slå ihjäl mig i duschen och ingen saknade mig, så skulle åtminstone Kronofogden stå och knacka på min dörr inom ett par månader för en utmätning då mina räkningar inte hade blivit betalda.
Reagerade inte brevbäraren över det berg av post som låg innanför dörren? Bara fem års direktreklam måste ju ha fyllt hela lägenheten.
Grannarna? Någon måste väl ha funderat över vart den lilla damen tagit vägen?

Eller är det så helt enkelt att ingen orkar bry sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0