Noll koll

Jag fyller i mina kassakort till a-kassan för hand. Inte via nätet. Gammalmodigt, jag vet. Men jag inbillar mig att jag har större kontroll över papper än vad jag har över cyberrymden.

Igår skickade jag in kassakort för de senaste två veckorna. Vaknade med ångest. Hade jag skrivit under med rätt datum? Var det rätt kassakort jag skickade in (för man får ju en hel bunt åt gången att hålla reda på)?

Gick igenom den bunten jag hade kvar. Och upptäckte till min fasa att jag saknade kort för de två kommande veckorna. Sådant ger mig genast panik.
Så jag fick ringa upp och be om ett nytt. Talade med en väldigt sympatisk ung man som undrade varför jag inte fyllde i detta på nätet istället. Jag förklarade min oro över detta, men han var så söt och lugnade mig med att jag förmodligen skulle kunna göra detta utan problem. Han lovade att skicka ett nytt kassakort och information till mig om hur rapporteringen via nätet fungerade.

Det finns hyvens människor inom byråkratin också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0