Om mitt hår

Jag mätte mitt hår idag. Ni kanske tycker att det låter fånigt men det gör alla tjejer. Precis som alla killar också mäter. Det de vill mäta.

Mitt hår är 60 cm långt. Det är över en halv meter alltså. Och i skrivande stund är det brunt (under årens lopp har jag gått igenom hela färgskalan).

Ett hårstrå som är 60 cm långt och mörkt syns rejält när det faller av och placerar sig på hemmets alla golv. Det blir som små hårbollar av så långa hårstrån. Som ägare till dessa får man panik för man tror att man håller på att tappa allt hår på huvudet, då det i praktiken inte är många hårstrån i antal. Det ser bara mycket ut.

Jag är tvungen att dammsuga varje dag. Och då överdriver jag inte. Hundägare brukar visa en solidarisk medkänsla här (visst känns just hundägare som mer harmoniska och empatiska människor än andra?).  De får nämligen också dammsuga varje dag, men de har ju då en eller flera hundar att skylla på.
Jag har bara mig själv att skylla.

Men jag älskar varje centimeter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0