Sommarhälsning från min "jobbcoach"

Härom dagen fick jag ett mail ifrån min frireligiösa handledare på TRR (men jag tror att den titeln hon vill bli kallad för är "jobbcoach").
Hon skrev att hon skulle gå på semester nästa vecka och ville höra hur det gick för mig i "jobbsökarprocessen". Vidare så hoppades hon att läget i flygbranschen skulle vända snart så jag kunde gå tillbaka till det yrket som jag helst ägnar mig åt.

Hon är så skön den här människan! Inte nog med att hon är den enda människan på planeten som totalt missat att vi lever i en sjuhelvetes lågkonjunktur och det knappt finns några jobb att söka. Hon har dessutom ingen koll på vad som händer runt omkring henne. Som att flygbranschen knappast kommer att hämta sig snart då 129 flygande blev uppsagda från SAS förra veckan (de stackarna kommer förmodligen också att få "rådgivning" ifrån TRR). Vilken chock den lilla människan kommer att få när ytterligare 129 personer dyker upp och står utan arbeten.

Först tyckte jag att det var lite skrämmande att TRR hade en handledare som levde i ett parallellt universium. Men nu ser jag humorn i det. Och hur skönt måste det inte vara att leva helt skild från verkligheten. Att inte ha en aning om ekonomiska kriser, ökad arbetslöshet, svält i världen, svininfluensan, Jackos död.

Jag är avundsjuk på det frireligiösa stycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0