Att ha en vid sidan om...

Som regel läser jag alltid flera böcker samtidigt.
Jag läser en "huvudbok" - oftast en roman. Gärna en sådan roman som man inte vill lägga ifrån sig - som man läser ur vid varje tillfälle som ges. Innan man somnar, på pendeltåget, på balkongen en solig dag.
Sedan har jag två-tre böcker som jag läser vid sidan om. Dem är av det slaget att man kan läsa ett par kapitel, lägga dem ifrån sig ett tag för att sedan läsa ett par kapitel till. Faktaböcker, inredningsböcker, biografier.

Min bok "på sidan om" just nu är Stephen Kings "Att skriva". En mycket användbar och underhållande bok om skrivandets konst. Den är så långt ifrån de 1500 sidor av ren skräck som King vanligtvis publicerar. Jag ägnar den nästan mer tid än min "huvudbok" just nu.

Men jag motstår frestelsen att dra de uppenbara parallellerna mellan hustrun och älskarinnan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0