Boken är på gång

Bland det roligaste vi fick göra på Skrivarkursen var person- och karaktärsbeskrivningar. Hur man med ord beskriver en persons utseende, karaktärsdrag, egenskaper med mera. Jag studerar människor på ett helt annorlunda sätt nu.

Det är mycket roligare att skapa de udda karaktärerna än de goda. Man kan ta ut svängarna mer. Och man är allsmäktig! Man kan göra precis vad man vill.

Nu har jag kommit så pass långt att jag vet vart min bok ska utspela sig. Och så har jag skapat - med största inspiration från verkligheten - två karaktärer som är härligt patetiska, märkliga och oerhört tacksamma att forma. Hur de passar in i handlingen har jag dock inte kommit fram till.

Nu är jag dock en bra bit på väg.

Kommentarer
Postat av: A-K

Jag är nyfiken!!! Köper gärna boken när den kommer! Kramar/A-K

2009-06-04 @ 22:12:17
Postat av: Maria

Du kommer att FÅ ett exemplar av boken när/om den blir klar! =)

2009-06-04 @ 22:18:38
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0