Dagens nederlag

Jag har sagt det förr, men det går inte att påpeka för ofta hur tröstlöst det är att söka jobb under en lågkonjunktur. Idag fick jag nobben ifrån PocketshopArlanda. På timbasis! För andra gången!
Visst, jag är medveten om att lönen inte är den bästa inom handel och förutsättningarna för timanställda inte är optimala. Men det är ändå ett jobb! Ett jobb som jag dessutom tror att jag hade varit väldigt bra på. För är det någonting jag kan, så är det att sälja. I synnerhet böcker intalar jag mig, eftersom jag läser mycket och har bra koll på litteratur.

Att söka jobb tär på allting. Humöret, självförtroendet, självkänslan. Sexlusten.

Jösses, vad jag behöver muntras upp! Kanske sju rätt på Lotto imorgon?

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är ett jobb att söka jobb, och det är det sämst betalda någonsin! Fick du ngn motivering till varför? Och jag håller mina lotto-tummar för dig ;-)

2009-06-23 @ 18:07:07
URL: http://lackert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0