Fler tekniska grubblerier

Nu ska jag i ärlighetens namn säga att den boken som jag planerar att skriva mest är på skiss-stadiet. Jag har miljön där den ska utspelas klart för mig och har fantiserat ihop några riktigt udda karaktärer, men vem jag ska ha ihjäl i boken (för det är en kriminalroman - så långt är jag överens med mig själv) och varför har jag ännu inte listat ut.

Så egentligen är det väl ingen större panik att börja jaga förlag ännu. Men för min egen underhållnings skull letade jag idag igenom vilka krav förlagen har på insända manus. Radavstånd och teckensnitt osv. Det gäller att ha framförhållning!

Helt plötsligt slog det mig att jag måste numrera sidorna på manuset!  Word är inte min starka sida.
För känner jag mig själv rätt så kommer jag att redigera detta manus i en oändlighet och förmodligen ändra hit och dit och flytta stycken och kapitel.
Går det då att ändra sidnumreringen också?

Inte heller ett akut problem - för det kan ju ta flera år innan boken är färdigskriven - men på min "to do"-lista nu finns att hitta en person som kan visa mig detta.


Kommentarer
Postat av: Tress

Ok, jag kan tyvärr inte hjälpa dig men jag önskar dig lucka till med ditt projekt.



Kram

2009-06-15 @ 20:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0