Funderingar kring "LOST"

Jag upptäckte LOST i år. Jepp. I år. Sent - jag vet - men jag är ibland oerhört seg att upptäcka saker. Sist med mycket faktiskt.
Nåväl, LOST. Jag har plöjt igenom de fyra första säsongerna av serien på DVD under våren. I ett rasande tempo. Blev nästan lite besatt. Fördelen med detta - tänkte jag - var att jag skulle ha allting färskt i minnet eftersom det händer otroligt mycket hela tiden.
Kanske lite väl mycket till och med. För emellanåt är jag alldeles förvirrad över vissa saker. När man tittar igenom allting på en gång, får man ju inte chansen att smälta alltsammans.

I natt tittade jag på reprisen på förra veckans avsnitt. Det går vid tre på morgonen - jag är tacksam över att tv sänder dygnet runt nu för tiden. Det gör min insomnia mer uthärdig.
Trots att jag nyligen har sett hela serien från början är det två saker som jag - i nuläget - inte får riktigt kläm på.

1. Claires mamma.
Låg inte hon i koma i Australien efter en bilolycka? Nu är hon hur fräsch som helst och tar hand om sitt barnbarn efter det att Kate åkt tillbaka till ön.
När tillfrisknade mamman?

2. Desmond.
Vart har han tagit vägen? Varför följde inte han med tillbaka till ön?

Eller är det helt enkelt lösa trådar som ligger ute som det är meningen att jag ska fundera över?



Kommentarer
Postat av: Nabil

Hur många säsonger av LOST finns det? Jag har inte sett ett enda avsnitt.

2009-06-01 @ 08:35:44
URL: http://www.nyabella.se
Postat av: Maria

Hej Nabil!

Nu är man inne på säsong fem. Enligt tv-bolaget ABC ska det göras sex säsonger.

Du har verkligen missat någonting! Det är förmodligen den bästa tv-serien någonsin.

Ha det gott!

/Maria

2009-06-01 @ 08:39:51
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har kollat på Lost sedan det började sändas och det är så sjukt mycket jag glömmer bort. De som gör serien hoppas nog på det, för de kan omöjligt svara på alla frågor. Riktigt bra serie men det kan omöjligt bli klarhet i allt på slutet.

2009-06-01 @ 19:40:30
URL: http://idaerikson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0