Gårdagens inköp

Min trogna trotjänare fick gå i graven igår. Efter tio år. Tio år har vi tillbringat tillsammans.

Kaffebryggaren.

Den började att läcka vatten. Så jag tog beslutet att det var billigare att köpa en ny kaffebryggare än en ny ekskiva till köket där den stått. Den senaste tiden med en handduk under sig för att minimera skadorna.

Så igår blev det en ny bryggare. Den billigaste jag kunde hitta. Som arbetslös kan man inte ta ut svängarna för mycket utan får planera sina inköp med största omsorg.
De större investeringarna får ligga på is ett tag.

En sak unnade jag mig dock igår: Jag köpte en köksbricka med kungafamiljens porträtt på. Den var jag bara värd.




Ny trotjänare och en bricka som är en fröjd för ögat

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Morning :) Hoppas du får en riktigt bra dag idag

Kram Lena

2009-06-18 @ 07:47:37
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0