God natts sömn

Jag måste ha svalt när jag sover.
Av naturliga skäl har inte AC fått samma gemomslagskraft här hemma som i andra länder och jag vågar inte ens gissa mig till vad kostnaden för att installera detta skulle gå på.
Men jag vägrar att klaga på värmen. Jag hittar istället på andra lösningar till problemet.

Jag har placerat ut två stycken bordsfläktar i lägenheten. De ger faktiskt resultat. Jag låter dem gå hela dagen på full styrka (redan nu inser jag att min elräkning som jag kämpat så hårt med att få ner kommer att stiga till skyarna igen) och när kvällen kommer och det är dags att sova är all varmluft bortblåst. De låter någonting fruktansvärt så man är lite lomhörd, men den smällen tar jag gärna för en god natts sömn.

Sju timmars sömn i natt. Det är Jackpot. Min vana trogen var tvn fortfarande på (är det möjligtvis där elräkningen drar iväg?) och glasögonen på näsan när jag vaknade, men jäklar vad utvilad jag var.


Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Morning :) Tittar förbi och önskar dig en riktigt fin dag, för 2 år sen köpte vi en portabel AC kanonskönt

Kram Lena

2009-06-30 @ 08:13:07
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Lena Svensson

Vi köpte den på elgiganten tror den kostade 2900 kr nånting, den funkar jättebra :)

Kram Lena

2009-06-30 @ 08:48:52
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Postat av: Lena Svensson

Väl värd pengarna tycker vi :)

Kram Lena

2009-06-30 @ 09:51:56
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0