Ingers blogg ÄR humor

Att driva med människor som har fördomar är bland det roligaste som finns. Lyteskomik blir aldrig roligt, men just när man gör sig lustig över människor som på ren svenska är korkade blir allting helt plötsligt hysteriskt kul.

Den bästa bloggen i genren just nu är Ingers blogg som har retat upp Kristdemokraterna till den milda grad att de har hotat med "rättsliga åtgärder". Vilket faktiskt - fast det inte alls var menat så - framställer dem som ännu mer trångsynta och humorbefriade än tidigare. Om detta nu var möjligt.

Som troende kan jag inte alls identifiera mig med Kristdemokraterna. Tvärtom anser jag att de bidrar till den skeptism som finns i landet mot kristna. Jag har full förståelse för att människor ifrågasätter både religionen i sig samt kyrkan. Det gör även jag.

Att Ingers blogg blivit så ofantligt populär - och därigenom provocerat KD - glädjer mig. Deras homofobiska politik är ingenting jag vill bli sammankopplad med.
För om jag inte minns fel, så står det i Bibeln att "man ska älska sin nästa som sig själv"...

Vårt mission: Se till att "Inger" får fler läsare än självaste Blondinbella!

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Jo, "Lost" tittade jag också på förut. Men av nån anledning så tröttnade jag :S :D



"Vänner" är måttligt roligt tycker jag. Tycker spin-offen "Joey" är roligare :D



"Desperate housewives" känns lite... ja jag vet inte vad man ska säga... :)



2009-06-03 @ 12:35:55
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad gör du idag?

2009-06-03 @ 13:44:21
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Linda!



Intressant kommentar. Just nu är jag på väg till affären.



Mvh Maria

2009-06-03 @ 13:53:38
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0