Jag är ett tekniskt våp

Just nu är det två tekniska saker som förbryllar mig någonting så oerhört:

1. Min DVD.

Jag ser inte på dvd-filmer så där väldigt ofta, men när jag väl gör det och använder den otäcka lilla maskinen så uppstår ett märkligt fenomen: Efter att jag har sett klart min film och stängt av dvd-spelaren så går den igång av sig själv till och från i ungefär ett dygn.
Ja, jag är medveten om att detta går under kategorin "i-landsproblem" men tro mig att man skiter knäck i spiraler av rädsla när det börjar att låta mitt i natten utan förklaring. På gränsen till kusligt är det till och med (ett tag funderade jag över om det var någon från "den andra sidan" som försökte att ta kontakt med mig via tvn, men jag avfärdade den teorin relativt snabbt).
Nu drar jag ur kontakten till åbäket i förebyggande syfte efter användning.

2. Glödlampan i ugnen.

Under ett par veckor nu så har lampan i ugnen inte fungerat. Glödlampan behöver bytas ut. Nu tänker ni att "men det kan bara inte vara en större operation att byta ut en glödlampa". Jo, det är det. Den sitter nämligen under en kåpa som är helt omöjlig att få loss. Jag har testat allt utom att krossa den (även om jag har varit nära många gånger).
Förra gången detta inträffade var jag utan lampa i ugnen i flera år. Fram tills dess att min mamma fick in någon form av lyckovridning och lyckades få bort kåpan.
Har testat mammas grepp nu också. She has lost it. Förmågan alltså.
Maten tillagas tills vidare i mörker.

Det är när sådana här saker uppstår som jag önskar mig en riktig karlakarl. Ni vet en sån man med hår på bröstet. En sån man som kan skruva bort en skyddskåpa i ugnen med en hand.
En sån man vill jag ha!

Kommentarer
Postat av: Tress

Ja alla dessa teknikproblem.Phju.

Åh hajja läskigt om dvd går igång även om du dragit ur sladden ;-)



Och lycka till med ugnslampan och minus på att mamma inte klirra det.

2009-06-15 @ 20:11:37
Postat av: stiba

får kila över o vrida lite:-)

2009-06-20 @ 15:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0