SVT gav mig public service

Jag - liksom miljoner svenskar - bänkade oss framför tvapparaterna igår för att se sommarens första avsnitt av "Morden i Midsomer". Vi är faktiskt miljoner som ser denna deckare varje sommar. Den har förvandlats till en sommartradition och är älskad och efterlängtad.

Vi är inne på säsong elva nu. Säsong elva består av sju avsnitt men enligt SVT´s hemsida ska de bara visa fyra. Varför då, undrade jag och började att leta efter information om detta. Hittade ingen, men däremot hittade jag någonting just på SVT´s hemsida som hette "Tittarservice" dit man kan maila sina frågor.
För det är ju klart att jag vill veta orsaken till att tre avsnitt inte visas nu under sommaren och om de kommer att visas vid senare tillfälle.

Sent igår kväll skickade jag iväg min fråga och nu på morgonen fick jag svar. Som löd:


Hej, Mary

Därför att de tre avslutande avsnitten inte är klara för visning i Sverige.
Alternativet är att svt inte visar några avsnitt nu och väntar till alla kan visas samtidigt.
Kanske det varit bättre?

Med vänlig hälsning
Tittarservice

Tack för info, SVT! Inte fan vet jag om det hade "varit bättre". Jag bara undrade orsaken, god damnit! Kanske "de kommer att visas vid ett annat tillfälle"? Och jag heter inte MARY!

Public service? My ass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0