Less is not more

Jag har en förmåga att bli lite ivrig. Blir lätt "carried away".

Redan när mörkret smyger sig på i oktober och den första antydan till frost syns på marken, vill jag genast dekorera hela lägenheten med adventljusstakar i fönstren och pynta med glitter, tomtar och änglar på varje ledig yta som jag kan hitta. Redan två månader innan jul ränner jag omkring hemma och lallar på julsånger för full styrka och inlevelse (till grannarnas stora förtret).

Samma sak är det på våren. Så fort jag får lite vittring på solsken och plusgrader, så ska fönstren putsas, trallarna på balkongen oljas in, det ska planteras i blomlådor och göras en skoningslös utsortering i klädkammaren.

Jag har svårt att tillämpa ordet lagom i min vardag. Och uttrycket less is more är totalt bortkastat på mig. Förstår inte innebörden.

Jag vill ha MER. Av allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0