Mastodont-uppgift

Vi har kommit nästan halvvägs in på Skrivarkursen nu. Och jag har redan lärt mig mycket matnyttigt och användbart för framtida bruk.
Tills nästa vecka ska vi skriva en hel novell. En hel!

Självklart är denna uppgift lite styrd. Vi kan inte bara skriva om vad vi vill, även om vi naturligtvis har en enorm skapande frihet. Den här gången ska jag skriva om två personer (vars karaktärer vi själv skapade under lektionen i förrgår), som bott grannar under en period, haft någon form av relation till varandra och sedan möts igen efter ett par år.

Detta är svårt. För jag skapade två otroligt vardagliga karaktärer. Inte exentriska alls, som mina kurskamrater var förutseende nog att göra. Stor utmaning är det, för vardagsdramatik har en förmåga att bli platt och ointressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0